SaUDaRa SiBeR

Ahad, 4 Mac 2012

Sungguh Aku Rindu

Macam dah laaama sangat tak update blog ni. Fuh.. Fuh.. Tiup sikit habuk-habuk yang ada. Errr.. Okeh, this is awkward but I'm just going to go ahead and said it - I missed blogging. Sangat-sangat. I've been under the radar for a couple of months, bukan buat apa sekadar blogwalking. Aku masih mencari-cari apa yang sesuai untuk dikongsikan di sini. Yes, I'm just that insecure.
Sedar tak sedar, dah pun masuk semester baru. Dah dua minggu pun. Sekarang ni mindaku mula berfokuskan satu perkara - PRAKTIKAL. Aku mula membina idea on what a teacher should have been dan bergerak ke arah itu. Selama ni otak hanya diprogramkan untuk melayan benda-benda yang aku minat dan memerah otak untuk benda-benda yang terpaksa aku buat. So I'm asking myself lately, do I have what it takes to be a good teacher?
Suddenly aku rasa perjalanan tu masih panjang. Apa ntah lagi untuk menjadi seorang guru Bahasa Melayu yang baik. Banyak yang perlu aku perbaiki. Banyak juga yang perlu aku perjuangkan. Hm.. Berat sungguh amanah yang menanti, kan? Berfikir tentang masa depan seterusnya berharap itu satu langkah yang berani. Kata orang, a journey begins with a single step. Jadi, moga-moga aku cukup kuat, tabah untuk mengharungi cabaran ini and finally make something out of it. Hopefully.

Tiada ulasan: